Zöldségek, gyümölcsök a kismama konyhájában

Babatervezés idejére 4+1 jó tanács

Rengeteg nő álmodozik arról már kislányként is, hogy egyszer anyává válhasson. Viszont azzal már kevesen vannak tisztában, hogy erre lehet tudatosan készülni, sőt érdemes is, így a női test fel tud készülni, fel tud töltődni a megfelelő vitaminokkal.

Konzultáció a nőgyógyászoddal

Első lépésként érdemes megosztani a tervedet a nőgyógyászoddal, amikor legközelebb mész hozzá, így megosztja veled a legfontosabb információkat, valamint ellát többféle tájékoztató füzettel, így otthon már tudod ezeket olvasgatni.

Kezdj el egészségesen élni

Második lépésként térj át az egészséges életmódra. Táplálkozz kiegyensúlyozottan, fehérjében és rostokban gazdag ételeket fogyassz. Egyél minél több zöldséget, gyümölcsöt, az édesség fogyasztást pedig csökkentsd le, amennyire csak lehet. Igyekezz minél kevesebb egészségtelen, gyors ételt fogyasztani. A káros szenvedélyeket pedig szüntesd meg minél hamarabb. A dohányzás és az alkohol negatívan befolyásolhatja a terveidet.

Íme pár egészséges étel, amelyekkel elősegítheted a fogantatást:

  • Kelbimbó: magas a folsav tartalma. A folsav különösen az első trimeszterben tölt be nagy szerepet, ugyanis ilyenkor segíthet megelőzni a fejlődő idegcső záródási rendellenességeket.
  • Sárgarépa: jelentős a béta-karotin tartalma. Az A-vitamin felelős a baba sejtjeinek, szívének, keringési és idegrendszerének a kialakulásáért.
  • Ananász: ebben a gyümölcsben egy enzim segítheti a petesejt megtapadását a méhben.
  • Vas: szintén segítheti a beágyazódást, amely főként állati eredeti húsfélékben és belsőségekben található.
  • A férfiaknak pedig az Omega-3 zsírsav fogyasztása ajánlott, amely főleg halakban található meg.

Mozogj rendszeresen

Harmadik lépésként ajánlott a gyakori testmozgás. Ha eddig nem tetted volna, akkor most épp itt az ideje, hogy elkezdj sportolni. Természetesen nem kell túlzásba vinni, elég ha csak naponta sétálsz, vagy heti három-négy alkalommal elmész futni, biciklizni. Csoportos tornára, jógára is jelentkezhetsz, ha nem szívesen edzenél egyedül. Mindegy melyik sportolási formát választod, a lényeg, hogy a mozgás segítségével ki tudj kapcsolódni, le tudd vezetni a stresszt és fel tudj töltődni testileg és lelkileg egyaránt.

Kezdj el folsavat szedni

Ha már úgy érzed, hogy belátható időn belül kisbabát szeretnél, akkor negyedik lépésként javasolt a folsav szedése. A nőknek általában elég alacsony a vas-, és folsav szintjük, márpedig a vérképzéshez pótolni kell az elengedhetetlen ásványi anyagokat a szervezet egészséges működése érdekében. A következő ételeket érdemes gyakran fogyasztanod, amelyek gazdagok folsavba: sóska, spenót, spárga, lencse, napraforgómag, csicseriborsó, libamáj.

Mit tehetsz még?

Babatervezés előtt legalább három hónappal érdemes abbahagynod a fogamzásgátló szedését, ugyanis ennyi idő szükséges ahhoz, hogy megtisztuljon a szervezeted. Kerüld a stresszt, próbálj meg minél többet lazítani és a jó dolgokra koncentrálni. Légy pozitív!

Write first comment

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.