Mindent az online marketing eszközökről

Mindent az online marketing eszközökről

Az online marketinget más néven digitális marketingnek is nevezzük, melynek fő célja, hogy az internet segítségével reklámozhasd, eladhasd a  termékeidet, szolgáltatásaidat, vagy akár saját márkát építs.

Az online marketing 7 fő eszköze:

  • Weboldal
  • PPC – Google Ads – fizetett hirdetés
  • SEO – Keresőoptimalizálás
  • Social Media Marketing, vagyis közösségi média marketing (pl: Facebook, Instagram Linkedin, Twitter, Youtube)
  • E-Mail Marketing
  • Online PR
  • Influencer Marketing

Az online marketing előnyei

Az egyik legjobb dolog az online marketingben, hogy különféle statisztikákhoz juthatsz, így hamar kiderítheted, hogy jó irányban tart-e a vállalkozásod, kell-e változtatni a hirdetési stratégiákon, és azt is megtudhatod, hogy a megfelelő célközönségnek hirdetsz-e.

Másik nagy előnye, hogy könnyen, gyorsan és olcsón érhetsz el embereket az internet segítségével.

Weboldal

A mai világban elengedhetetlen egy saját, színvonalas, könnyen átlátható és olvasható weboldal, amely biztos alapja lehet a sikeres  online marketing stratégiáknak.

A keresőoptimalizálás szempontjából fontos tényező az is, hogy a weboldaladon mindig jó és friss tartalom legyen, ugyanis ide fognak mutatni a Google Ads fizetett hirdetések, valamint a leendő vásárlók e-mail címeit is itt tudod gyűjteni az e-mail marketinghez. Tehát a legtöbb hirdetéshez szükséged lesz egy weboldalra, ahol mindent el tudsz mondani magadról és a tevékenységedről.

Fizetett hirdetések (Pay per Click – PPC)

A PPC hirdetés azt jelenti, hogy hirdetőként csakis abban az esetben fizetsz, ha a hirdetésre rákattintasz. Tehát a reklám megjelenése mindaddig ingyenes, amíg meg nem nyitod. 

Ilyen PPC rendszerű platform a Google AdWords és a Facebook. 

  1. Google Ads/Adwords

A Google AdWords a legnagyobb és legismertebb keresőmotor, ami a Google online hirdetési rendszere. Igen népszerű hirdetési felület, ugyanis az internet felhasználóinak több, mint 90%-a elérhető vele. 

Az AdWords hirdetések nagy előnye, hogy részletesen nyomon követheted a hirdetéseddel kapcsolatos adatokat, mint például: hányszor jelent meg a hirdetés, hányan kattintottak rá, valamint azt is, hogy történt-e a vásárlói szándék, tehát magát a konverziót. 

Az Adwords hirdetés

Az AdWords hirdetéshez szükséged lesz egy érkezési oldalra (landing oldal), ahová a felhasználó a hirdetésedre kattintva fog megérkezni. Ezek a hirdetések lehetnek szövegesek, képes hirdetések, vagy akár videók is. Végül a költségkeretet kell meghatároznod, hogy mennyiért szeretnél hirdetni.

Amennyiben gyors eredményekre vágysz, úgy érdemes a kattintás alapú fizetett hirdetési rendszert választanod.

  1. Facebook

Facebook fizetett hirdetések

Míg az AdWords esetében garantált volt, hogy a hirdetésed csak azoknak jelenik meg, akik éppen az adott témában keresgélnek, addig a Facebookon másabb rendszer szerint érheted el az érdeklődőket.

Mégpedig a célközönségedről összegyűjtött információk alapján tudsz nekik hirdetni. Mint például: kor, nem, érdeklődési kör, vagy lakhely alapján, esetleg más Facebook oldal kedvelőire is célozhatsz, akik számodra potenciális vásárlók lehetnek. 

A Remarketing módszert is bevetheted, amely azt jelenti, hogy akik már egyszer jártak a weboldaladon, azokat újra el tudod érni egy nekik szánt hirdetéssel. Ők már nagyobb valószínűséggel fognak nálad vásárolni, mint akik először járnak a weboldaladon. 

A Facebookon képes-, szöveges vagy videó hirdetést tudsz készíteni. Ezen a platformon számít az is, hogy hány embernek, mennyi alkalommal jelent meg a hirdetés. Hogy mennyit kell fizetni egy kattintásért, azt azonban nagyon sok tényező befolyásolhatja.

A PPC hirdetések árazása egy olyan licitrendszerben működik, ahol a hirdetőnek meg kell határoznia, hogy mennyit hajlandó fizetni egy-egy kattintásért. A magasabb költséggel licitálók hirdetései természetesen nagyobb valószínűséggel jelennek meg kiemeltebb helyeken. 

Keresőoptimalizálás – SEO

Ez a rendszer szorosan összefügg a weboldaladdal: ugyanis ha azt szeretnéd, hogy a felhasználók megtalálják a weboldalad a Google keresőoldalokon, akkor a keresőoptimalizálás segíthet ebben. Mégis hogyan?

Először is tisztában kell lenned azzal, hogy a célcsoportod, a leendő vevőid, hogyan keresnek rá a tartalmadra, vállalkozásod profiljára. Milyen kulcsszavakat írnak be a keresőbe, hogy megtaláljak a problémáikra a megoldást. 

Miután sikerült összegyűjteni a legrelevánsabb kulcsszavakat, úgy érdemes ezek alapján, külön-külön értékes tartalmakat gyártani, hogy a Google értékelje a munkádat és előrébb kerülhess a keresési oldalakon.

A SEO előnyei és hátrányai

Az egyik legnagyobb előnye a keresőoptimalizálásnak, hogy ingyenes, és a weboldalt értékes tartalmakkal, kulcsszavakkal ellátva, rengeteg potenciális felhasználót szerezhetsz vele.

A hátránya viszont az, hogy ez egy hosszútávú befektetés, amely félév vagy akár egy év múlva térül meg. Nem kevés időt, energiát, munkát kell beletenni ahhoz, hogy a weboldaladra organikusan, fizetett hirdetés nélkül rátaláljanak a felhasználók.

Miután azonban beért a munkád gyümölcse, folyamatos forgalomra, bevételre számíthatsz ebből az ingyenes rendszerből.

Közösségi média marketing –  Social Media Marketing (SMM)

Ide tartozik az összes közösségi platform, amelyen lehetőséged van hirdetni:

  • a Facebook
  • a Youtube
  • a Tiktok
  • az Instagram
  • a LinkedIn
  • a Twitter

E-Mail Marketing

Az email marketing azt jelenti, hogy a weboldaladon az olvasóidat e-mail cím megadására ösztönzöd, akiknek ezután rendszeresen hírleveleket küldesz ki.

Bár manapság sokan úgy gondolják, hogy a hírlevél az egy elavult, régimódi marketingeszköz,  ez azonban téves meglátás!

Ugyanis ha érdekes tartalmakat küldesz ki a feliratkozóidnak, úgy a legértékesebb és a legolcsóbb bevételi forrásod lehet az e-mail marketing.

Arra azonban ügyelj, hogy ne spam-elj! A spam a levélszemetet, kéretlen tartalmat jelenti. Ilyen például ha napi szinten küldesz ki hírlevelet lényegtelen dolgokról. 

Heti 1-2 hírlevél értékes, releváns tartalommal jó és eredményes stratégia lehet. 

Az email marketing egyik legnagyobb előnye, hogy kevés anyagi költséggel jár, valamint az, hogy jól szűri a látogatókat Ugyanis ha a felhasználók tudtával és engedélyével építesz e-mail listát, úgy többségben olyan feliratkozók lesznek rajta, akik már eleve érdeklődnek a márkád, terméked vagy szolgáltatásod iránt. Ők hamarabb fognak vásárolni tőled, mint aki először jár a weboldaladon.

Online PR

Az online PR hasonlóan működik, mint a hagyományos PR, csak az interneten történik. Blogokat, szakmai és szórakoztató jellegű webhelyeket céloz meg.

Célja a márkaismertség növelése úgy, hogy közben minél előrébb kerülhessen a weboldalad a Google találati listáján.

Egyik legnagyobb előnye az online PR-nak, hogy pontosan mérhető a tartalomban elhelyezett link segítségével. Mindemellett úgy szólítja meg a célközönségedet, hogy ők maguk érdeklődnek a vállalkozásod iránt. A terméked vagy a szolgáltatásod példaként, megoldásként szerepel a cikkben, nem pedig értékesítési szándékként.

A másik hatalmas előnye a PR megjelenésnek pedig az, hogy nem Te állítod a termékedről vagy a szolgáltatásodról, hogy milyen nagyszerűek, hanem egy külsős portál, aki az adott téma független szakértője. Ez pedig bizalmat kelt az olvasókban.

Influencer marketing

Az Influencereket véleményvezéreknek is nevezzük, akik egy vagy több sikeres social media oldallal, és több száz vagy ezer követővel is rendelkeznek. (Instagram, Facebook, Twitter, Youtube stb.) 

Az „influencer” kifejezés magyarul „befolyásolót” vagy befolyással bíró személyt jelent, akik sokszínű, izgalmas tartalmaikkal, sikeresen szólítják meg a követőiket. Sikerük abban rejlik, hogy magukat adják, megosztják életük legfontosabb pillanatait, így a követőik maximálisan megbíznak bennük.

Az influencereket általában kisebb-nagyobb cégek kérik fel arra, hogy említsék meg egy-egy terméküket vagy szolgáltatásukat egy posztjuk vagy egy videójuk keretein belül. Mindezt egy nagyon hétköznapi, hihető módon.

Ha a terméked vagy szolgáltatásod  beleillik a legnépszerűbb influencer kategóriákba, mint például: szépségipar, sport/fitness, vagy étel/ital, akkor az influencer marketing nyerő megoldás lehet számodra. 

Összegzés

Nem érdemes az összes platformon jelen lenned, ugyanis az rengeteg időt és pénzt emészthet fel.

Olyan marketing eszközöket használj, ahol egyrészt tudod, hogy aktívan jelen van a célközönséged, másrészt pedig amelyikkel a leginkább azonosulni tudsz, és szívesen beletanulsz, gyártasz rá tartalmat.

Ha van elég kereted és gyorsan szeretnél vevőket szerezni, akkor nyugodtan választhatod a fizetett hirdetéseket. Ha viszont nem értesz még hozzá, érdemes az elején mindenképp egy online marketing szakértő segítségét kérni, mielőtt rengeteg pénzt elégetnél a próbálkozásokkal.

Bármelyik csatornát is választod, legyen mindenképp a kezedben egy kidolgozott marketingstratégia.