A szövegeidnek sokkal nagyobb a hatalmuk, mint gondolnád. Ezért nem mindegy, hogy magadnak írod meg, vagy egy tapasztalt, marketingszöveg-íróra bízod.
Na de lássuk is, milyen a jó szöveg:
A jó szöveg vezeti az olvasót. Közben úgy ösztönzi vásárlásra, hogy szórakoztatja őt.
A jó szöveg úgy értékesíti a termékeidet, vagy a szolgáltatásaidat, hogy a leendő vásárló ebből semmit nem érzékel.
A jó szövegnek különleges varázsereje van: ha nincs is szüksége az olvasónak a termékre, egy vonzó marketingszöveg képes úgy felébreszteni a vágyat benne, hogy végül akarja azt.
A jó marketingszövegtől az összes statisztikai mutató is javulhat:
- az e-mail megnyitások száma
- az átkattintások száma
- a weboldalra látogatók száma
- a vásárlók száma
- a konverziós arányok száma
A jó szöveg nem rólad és a vállalkozásodról szól, hanem a vevőidről és az ők igényeiről. A problémáikról, és azok megoldásairól. Mindezt pedig úgy érdemes megfogalmaznod a szövegekben, hogy közben bizalmat építesz a vevőid fejében.
Mindezeken kívül a jó szöveg meggyőzi a leendő vevődet, partneredet, ügyfeledet arról, hogy miért érdemes téged választania. Ezért mindenképp említsd meg a versenyelőnyeidet a szövegeidben a konkurensekkel szemben, hogy biztosan Téged válasszanak. Erre a következő marketingeszközök a legalkalmasabbak:
- az e-mailben kiküldött hírlevelek
- a céges blogodban megjelenő tartalmak
- a honlapodon található szövegek, hírek
- a Facebook, Instagram posztok, sztorik
Szöveget írni bárki tud. Jó marketingszöveget azonban már kevesen. Ugyanis rengeteg olvasás, tanulás és főleg tapasztalat szükséges ahhoz, hogy egy jó marketingszöveg élvezhető, könnyen értelmezhető és szórakoztató legyen, mindemellett értékesítsen, márkát építsen és bizalmat ébresszen a potenciális vevők fejében.
Ha nem működik a marketinged, először vizsgáld meg/nézesd át a szövegeidet, és ha kell, írasd meg marketinges szakemberrel!